PS4 YARDIM Oyunların isimleri Yanında [___] Köşeli Parantez yada (___) Normal Parantez İçerisinde Yazan Rakamların Anlamı

baybarsturan

Yönetici
Admin
Inspector
Katılım
9 Haz 2020
Mesajlar
5,085
Tepkime puanı
28,716
Puanları
113
Admin

PS4-Iki-Kisilik-Oynanabilen-Oyunlar.jpg


OYUNLARIN VE UPDATE DOSYALARININ YANINDA YAZAN
[5.05 - 6.72 - 7.xx] VE [9.00] GİBİ RAKAMLARIN ANLAMI ŞUDUR.

İLGİLİ OYUN VE UPDATE DOSYALARI YANINDA YAZAN BU
RAKAMLAR KAÇ İSE SİZİN KIRIK KONSOLUNUZUN SÜRÜMÜ
EN DÜŞÜK O RAKAMDA YADA ÜSTÜNDE OLMALIDIR DEMEKTİR.

YANİ OYUNUN İSTEDİĞİ/ÇALIŞACAĞI MİNİMUM SÜRÜMÜ GÖSTERMEKTEDİR.

ÖRNEĞİN OYUN YANINDA [9.00] SÜRÜM YAZIYOR AMA
SİZİN KONSOLUNUZ BU SÜRÜM ALTINDA OLAN
KIRIK 5.05 - 6.72 - 7.xx SÜRÜMLERDEN BİRİNDE
İSE BU OYUN SİZİN KONSOLUNUZDA ÇALIŞMAZ
VE DENEDİĞİNİZDE CE-40740-5 HATASI VERİR
YANİ OYUN BAŞLANGIÇTA SANKİ AÇILIYORMUŞ GİBİ
BAŞLAYIP SONRA BU HATA KODUNU VERİR.

BUNUN SEBEBİ OYUNUN YÜKSEK SÜRÜM İSTEMESİDİR
VE SİZİN KONSOLDA YÜKLÜ OLAN YAZILIM VERSİYONU
OYUNUN İSTEDİĞİ VERSİYONDAN DÜŞÜK
OLDUĞU İÇİN HATA VERİR VE OYUN BAŞLATILAMAZ.

İŞTE BAŞLATILABİLMESİNİN YANİ YÜKSEK SÜRÜM
OYUNUN DÜŞÜK SÜRÜM BİR KONSOLDA
ÇALIŞABİLMESİNİN YOLU BINARY VE LIBRARY
DOSYALARININ PATCH EDİLMESİ YANİ SDK
SÜRÜMÜNÜN DÜŞÜRÜLMESİ İLE OLUR.
İŞTE BU İŞLEME BACKPORT DENMEKTEDİR.

BU BACKPORT DOSYALARI SAYESİNDE
YÜKSEK SÜRÜMDE BULUNAN OYUN VEYA
UPDATE DOSYASI DÜŞÜK SÜRÜM KONSOLDA
ÇALIŞABİLMEKTEDİR. YANİ BU RAKAMLARI
KONTROL EDEREK KONSOLUNUZUN İLGİLİ
OYUNU BACKPORT OLMADAN DİREKT
YADA BACKPORT DOSYASI YÜKLENEREK
ÇALIŞTIRABİLECEĞİNİ ANLAYABİLİRSİNİZ.

BİR ÖRNEK DAHA VERMEM GEREKİRSE
ŞU AN PS4 İÇİN KIRIK EN ÜST SÜRÜM 9.00 'DIR.
VE BU SÜRÜM NORMALDE BÜTÜN ESKİ OYUNLARI
BACKPORT DOSYALARI GEREKMEDEN
DİREKT ÇALIŞTIRIR VE HEMEN OYNATIR.
YANİ OYUNLARIN NEREDEYSE TAMAMINA
YAKIN BİR KISMI DİREKT ÇALIŞACAKTIR.

AMA GÜNÜMÜZDE 9.00 ÜSTÜNDE YENİ
OYUNLARI ÖRNEĞİN 9.60 İSTEYEN
OYUNLARI ÖZEL MAGIC DENEN VE
HENÜZ KİMSEYE AÇIKLAMADIKLARI
BİR YÖNTEM İLE 9.00 SÜRÜME DE
SDK DÜŞÜRME ŞEKLİNDE UYGUN
HALE GETİREBİLİYORLAR YANİ
ASLINDA BU DA BİR BACKPORT
OLAYIDIR VE 9.60 İSTEYEN
BİR OYUN YADA UPDATE
ÇALIŞMASI İÇİN 9.00 SÜRÜME DE
BACKPORT EDİLMİŞ DEMEKTİR.
AYRICA BU 9.60 İSTEYEN OYUNLAR
[5.05-6.72-7.xx] SÜRÜMLERE DE
BACKPORT EDİLMEKTEDİR.
VE ŞİMDİLİK BU MAGIC İŞLEMİ
OYUNUN PAKETLENDİĞİ
9.60 SDK SÜRÜMÜNE KADAR
YAPILABİLMEKTEDİR VE
İLERİDE OYUNUN PAKET SDK
SÜRÜMÜ 10.00 VE ÜSTÜNE ÇIKINCA
YAPILIP YAPILAMAYACAĞINI
HENÜZ BİLMİYORUZ.
BU BAHSETTİĞİM SDK OYUNUN
GENEL PAKET SDK VERSİYONUDUR
YANİ OYUNUN ÇALIŞMASI İÇİN
GEREKEN SÜRÜM DEĞİLDİR.
BU İKİ ŞEYİ KARIŞTIRMAYINIZ.
YANİ OYUN ÇALIŞMASI İÇİN
10.00 VERSİYON İSTESE BİLE
PAKETLENDİĞİ SDK SÜRÜMÜ
9.50-9.60 OLABİLİYOR VE
OYUNUN GENEL PAKET SDK 'SI
BU RAKAMLARDA OLURSA
MAGIC İLE BACKPORT YAPILABİLİYOR
AMA İŞTE BU GENEL PAKET SDK 'SI
GELECEKTE YÜKSELİP 10.00 OLUNCA
NE OLACAĞI HENÜZ BİLİNMİYOR.

YANİ YİNE AYNI MANTIK İLE
EĞER 9.60 YADA ÜSTÜ İSTEYEN
BİR OYUN MAGIC YÖNTEMİ İLE
SORUNSUZ BACKPORT YAPILIRSA
9.00 SÜRÜMLER İLGİLİ OYUN
KONULARINDA BULUNAN BACKPORT
DOSYALARINDAN YANINDA [9.00]
YAZANI VE DİĞER ALT SÜRÜMLER İSE
[5.05-6.72-7.xx] GİBİ KENDİ SÜRÜMLERİNE
UYGUN YAZAN BACKPORT DOSYLARINI
YÜKLEMELERİ GEREKECEKTİR.

ÖZETLE KENDİ KIRIK KONSOL
SÜRÜMÜNÜZÜ OYUN KONULARINDA
YAZAN RAKAMLARLA KIYASLAYIN
VE OYUN YADA UPDATE DOSYASINA
AYRI AYRI BAKIN VE SİZİN KONSOL
BU RAKAMLARDAN DÜŞÜK BİR
SÜRÜMDE İSE BACKPORT
DOSYALARI YANİ [5.05 - 6.72 -7.xx]
BACKPORT DOSYALARI GEREKECEĞİ VE
BACKPORT DOSYALARI YÜKLENDİĞİ ZAMAN
OYUNLARIN ÇALIŞACAĞINI BİLMELİSİNİZ.

9.00 SÜRÜMDE OLANLAR İSE
OYUN VE UPDATE YANINDA
YAZAN [9.00] SÜRÜMLÜ DOSYALARI
YÜKLEMELERİ YETERLİDİR YANİ
9.00 SÜRÜMDEKİLERİN
[5.05 - 6.72 -7.xx] YAZAN
BACKPORT DOSYALARINI
YÜKLEMELERİNE GEREK YOKTUR.

BUNUNLA BİRLİKTE ÇOĞU
OYUN İÇİN 9.00 KONSOL
SÜRÜMÜNDEKİLERİN BU [5.05 - 6.72 -7.xx]
BACKPORT DOSYALARINI YÜKLESELER BİLE
SORUN YAŞANMADAN HEMEN HEMEN
HER OYUNUN ÇALIŞACAĞINI BİLİN
AMA SADECE BAZI OYUNLARDA
BU BACKPORT [5.05 - 6.72 -7.xx]
DOSYALARINI YÜKLEMEK SIKINTI
YARATABİLİYOR VE OYUN 9.00 KONSOLDA
BU BACKPORT DOSYALARI YÜKLENDİĞİ İÇİN
ÇALIŞMIYOR VE ZATEN NORMALDE
9.00 SÜRÜMLERİN BU BACKPORT
DOSYALARINI YÜKLEMESİ GEREKMİYOR.

NOT: BAZI OYUNLARDA [8.xx] KODUNU DA
GÖREBİLİRSİNİZ. BU DA KIRIK 8.xx SÜRÜMDEKİ
KONSOLLARI İFADE ETMEKTEDİR. AMA BU
KIRIK 8.xx SÜRÜM GENELE (PUPLIC) OLARAK
YAYINLANMAMIŞ VE SADECE SAYILI BAZI
GELİŞTİRİCİLERİN ELİNDE BU KIRIK ÖZEL
SÜRÜMÜN OLDUĞU DÜŞÜNÜLMEKTEDİR.


MANTIĞI ANLATABİLDİĞİMİ UMARIM

VE KONULARDA SORU SORAN
VE BU KONULARI BİLMEYEN ACEMİ
YENİ ARKADAŞLARA BU BİLGİLERİN
BİR YARDIMI
OLUR DÜŞÜNCESİNDEYİM.

 

ardaerdurak111

Destekçi Üyemiz Aylık
Moderator
Legend
Kullanıcı
Katılım
7 Ocak 2021
Mesajlar
2,630
Tepkime puanı
3,593
Puanları
113
Kıdemli Üye
Eline emeğine sağlık abi yine çok güzel bilgiler içeren bir rehber daha
 
PS4 KONSOL BİLGİLERİ
Model: SLİM
CUH Kodu: 2216B
Kapasite: 1TB
Versiyon: 9.00
Alım Yılı: 18.10.2021
PC BİLGİLERİ
İşlemci: Intel Core İ7 3537U
Ram: DDR3 - 8 GB
HDD: 222 GB SSD
Ekran Kartı: Nvidia Geforce GT 720M
İşletim Sistemi: Windows 10-64 Bit

ardaerdurak111

Destekçi Üyemiz Aylık
Moderator
Legend
Kullanıcı
Katılım
7 Ocak 2021
Mesajlar
2,630
Tepkime puanı
3,593
Puanları
113
Kıdemli Üye
Konuda da belirttiğin gibi acemi arkadaşlar için çok iyi bir rehber olmuş abi artık bu rehberin sayesinde bu konuda sıkıntı yaşayan üyelere kolayca yardımcı olabileceğiz
 
PS4 KONSOL BİLGİLERİ
Model: SLİM
CUH Kodu: 2216B
Kapasite: 1TB
Versiyon: 9.00
Alım Yılı: 18.10.2021
PC BİLGİLERİ
İşlemci: Intel Core İ7 3537U
Ram: DDR3 - 8 GB
HDD: 222 GB SSD
Ekran Kartı: Nvidia Geforce GT 720M
İşletim Sistemi: Windows 10-64 Bit

baybarsturan

Yönetici
Admin
Inspector
Katılım
9 Haz 2020
Mesajlar
5,085
Tepkime puanı
28,716
Puanları
113
Admin
Konuda da belirttiğin gibi acemi arkadaşlar için çok iyi bir rehber olmuş abi artık bu rehberin sayesinde bu konuda sıkıntı yaşayan üyelere kolayca yardımcı olabileceğiz
Zaten o amaçla hazırladım bunu yani sorana linki atarız. :)
 

Lady_Akari

Yardımsever Üyemiz
Kullanıcı
Katılım
3 Şub 2022
Mesajlar
257
Tepkime puanı
218
Puanları
43
Yaş
21
Aktif Üye
Eline sağlık abi.İlk başlarda ben de bu konuda çok kafam karışıyordu gayet yararlı olmuş.
 
PS4 KONSOL BİLGİLERİ
Model: FAT
CUH Kodu: 1216B
Kapasite: 1TB
Versiyon: 9.00
Alım Yılı: 05.10.2015
PC BİLGİLERİ
İşlemci: İ5-8400
Ram: 16 GB
HDD: 250 GB SSD
Ekran Kartı: İntel UHD 630
İşletim Sistemi: Windows 11-64 Bit

Piyon

Kullanıcı
Katılım
10 Eki 2022
Mesajlar
1
Tepkime puanı
1
Puanları
3
Yeni Üye
Bilginin azı çoğu olmaz. Kalemine sağlık kardeşim (y):)
 
Üst Alt

AdBlock (Reklam Engelleyici) Tespit Edildi!

Merhabalar! Forumdaki reklamları görmek hepimiz açısından can sıkıcı olabiliyor ve bunun farkındayız.

Tabii ki reklam engelleme eklentileri, reklamları engellemede harika bir iş çıkarsa da forum sitemizin varlığını sürdürmesi açısından reklamlara ihtiyacımız var. Bu yüzden forum sitemizde iyi bir deneyim yaşamak için AdBlock (Reklam Engelleme) eklentinizi devre dışı bırakın lütfen.

Anlayışınız için teşekkür ederiz...

AdBlock'u Devre Dışı Bıraktım